Вчора, 5 квітня, в етнолабораторії “Баба Єлька” відбулася презентація колекції писанок Кіровоградщини, яку почала створювати для проєкту олександрійська майстриня Ірина Михалевич.
Як розповіли учасники проєкту “Баба Єлька”, основними матеріалами для досліджень пані Ірини стала колекція краєзнавця Володимира Ястребова. Крім того, писанкарка користується напрацюваннями сучасної майстрині з Києва Оксани Білоус, яка досліджує каталог писанок Сергія Кульжинського.
Писанки розмістили в шоломах воїнів третього полку спецпризначення як символах боротьби за фізичне і культурне виживання.
Широкому загалу представили першу частину колекції – 12 писанок та розповіли про їхні назви й походження:
- «Клиння». Село Інгуло-Кам’янка, Новгородківська громада.
- «Косоклиння». Село Інгуло-Кам’янка, Новгородківська громада.
- «Ластівчині хвостики». Село Івано-Благодатне, Соколівська громада.
- «Підсніжник». Село Хвощувате, якого нині немає на мапі, але воно лягло в основу формування сучасної Знам’янки.
- «Половина яблука». Село Плетений Ташлик, Злинська громада.
- «Собача рожа». Село Сасівка, Компаніївська громада.
- «Сорок клинців». Село Мар’янівка, Мар’янівська громада.
- «Углушки». Село Софіївка, Компаніївська громада (писанка недавно ідентифікована дослідниками, як приналежна до Кіровоградщини)
- «Чобітки». Село Березівка, Смолінська громада.
- «Шість квіток». Село Мануйлівка, Маловисківська громада.
- Писанка без назви. Село Мануйлівка, Маловисківська громада.
- Писанка без назви. Село Родниківка, Олександрівська громада.
Підтримати проєкт “Баба Єлька” можна на картку ПриватБанку 5168745612167699 (на ім’я Світлани Буланової (Гречанюк) або на Патреоні https://www.patreon.com/BabaYelka
Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Youtube, Instagram. Сподобалася стаття? Пошир її на своїй сторінці: