У лютому команда громадської організації «Баба Єлька» анонсувала нову просвітницьку ініціативу «Стань агентом «Баби Єльки», яку реалізують за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). У межах ініціативи команда має створити низку культурних продуктів, серед яких серіал про старожилів найвіддаленіших сіл Долинської, Устинівської, Онуфріївської, Голованівської та Петрівської громад Кіровоградської області.
Як розповіли “Без купюр” учасники проєкту, зйомок другої серії команда обрала Устинівську громаду, куди поїхала в свою соту експедицію у супроводі знімальної групи на чолі з режисеркою Катериною Мурованою.
«Цікаво, що ми їхали фіксувати автентичну традицію Устинівської громади, а виявилося, що майже всі старожили, з якими вдалося поспілкувалися, мають коріння з… Волині та Львівщини. Анна Швець та Анастасія Колодич із Криничного та жительки села Садки Ганна Шуляр і Ольга Бєльська приїхали на Кіровоградщину наприкінці 50-х – початку 60-х років, повіривши в обіцянку «легкого» хліба. Тут, 18-річні, вони починали своє життя з нуля, берегли і переймали традиції, виходили заміж, народжували дітей, які вже ставали корінними жителями Устинівщини. Попри те, що після переїзду минуло більше як пів століття наша команда все ж таки записала чимало цікавої інформації і що найголовніше – пісень», – розповіла голова ГО “Баба Єлька” Інна Тільнова.
У другій серії команда «Баби Єльки» з`ясовувала, чи є корінне населення у селі Криничне, а також хто такі “вербовщики” і як вони розмивали нашу ідентичність. Дізнавалася відповідь на питання про те, чому люди не повертаються додому, а й досі бережуть та водночас формують культурну спадщину Кіровоградщини. Ну і, звісно ж, куштувала традиційні волинські страви – товкмачі та кислий борщ, а також традиційний куліш за новим рецептом.
Другу серію з 10-серійного документального циклу «Баба Єлька» можна переглянути вже сьогодні, 26 червня, о 20:00 на ютуб-каналі “Баба Єлька».
Довідково: «Баба Єлька» – фольклорно-етнографічний проєкт, команда якого їздить селами та досліджує традиції Кіровоградщини – народні пісні, вбрання, танці, кулінарію, а віднедавна створює репліки народного одягу – спідниці з вибійками, гамани або ладунки, сумки.
Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Youtube, Instagram. Сподобалася стаття? Пошир її на своїй сторінці: